Gdzie jesteś: Strona Główna / Ciąża / Fasolka szparagowa w ciąży – zdrowe warzywo pełne witamin w diecie ciężarnej

Fasolka szparagowa w ciąży – zdrowe warzywo pełne witamin w diecie ciężarnej



zdrowa zielona fasolka szparagowa w diecie ciezarnej

Fasolka szparagowa to zdrowe zielone warzywo strączkowe pełne witamin i minerałów. Fasolka znana jest z tego, że przynosi korzyści kobietom w ciąży. Fasola szparagowa jest dobrym źródłem kwasu foliowego, który pomaga zapobiegać wadom wrodzonym nienarodzonego dziecka, a także pomaga we wzroście i rozwoju serca płodu.


Fasola szparagowa ma wysoką wartość odżywczą i jest bogata w błonnik pokarmowy i pomaga obniżyć wysoki poziom cholesterolu w organizmie. Spożywanie jej w czasie ciąży jest dobre i powinno zagościć na stałe w diecie ciężarnej.




Jakie minerały zawiera zielona fasolka szparagowa i co dostarcza kobiecie w ciąży ?

Fasola szparagowa zawiera wiele rodzajów minerałów, w tym wapń i żelazo. Wapń jest przydatny do tworzenia kości i tkanek u płodu, a podczas karmienia piersią jest również przydatny do wzrostu kości i zębów, aby dziecko szybko rosło.

Zobacz: Jak skutecznie karmić piersią? – schemat i zasady

Ponadto u kobiet w ciąży należy unikać niedoboru wapnia. Utrata masy kostnej może przyczynić się do powstania osteoporozy.

Fasolka szparagowa ma bardzo wysoką zawartość białka w porównaniu z białkiem znajdującym się w jajach, mięsie czy rybach. Warzywo strączkowe fasoli zawiera złożone białka, które tworzą aminokwasy egzogenne i nieistotne, dlatego zaleca się spożywanie zielonej fasoli. Główną funkcją spożywanego białka u kobiet w ciąży karmiących piersią jest produkcja i naprawa uszkodzonych komórek mogących wystąpić we wczesnej ciąży. Ponadto obecność białka w diecie ciężarnej jest potrzebne dla prawidłowego rozwoju wzrostu dziecka, a także może wspomóc regeneracje uszkodzonych tkanek po porodzie.


Na co wpływa żelazo obecne w fasolce?

Żelazo jest przydatne dla kobiet w ciąży podczas porodu, aby uniknąć nadmiernego krwawienia. Funkcja hemoglobiny żelaza powoduje, że krew staje się gęstsza. Ma również odpowiednią zawartość żelaza, której brak może powodować anemię.

Warto także zainteresować się ziarnami amarantusa, które zawierają bardzo duża ilość żelaza w swoich właściwościach odżywczych. Ich jedzenie z pewnością poprawi prace jelit. Więcej dowiesz się w naszym artykule: Amarantus w ciąży – bogate źródło żelaza na kłopoty z żołądkiem i jelitami

W fasolce szparagowej znajdują się proteiny i witaminy z grupy B, które wspomagają wzrost mocnych i gęstych włosów u niemowląt.

Ciekawostka

Zdaniem ekspertów w dziedzinie zdrowia kobiety w ciąży, które chcą mieć dziecko z gęstymi włosami, mogą spożywać fasolkę szparagową. Jednak powinnaś wiedzieć, że dziedziczność jest również bardzo ważna dla grubości włosów dziecka. Powszechnie uważa się, że kobiety w ciąży często piją przegotowaną wodę po fasolce szparagowej, aby dziecko, które się urodzi, miało gęste włosy.



Fasolka szparagowa jakie ma witaminy?

Fasolka szparagowa zawiera witaminy A, B1, B2 i C, które są przydatne w dostarczaniu wystarczającej ilości witaminy w trakcie ciąży i laktacji (zobacz: Laktacja – mało pokarmu w piersiach – objawy kryzysu laktacyjnego). Witamina A jest przydatna dla kobiet w ciąży, aby uniknąć przedwcześnie urodzonych niemowląt i jest dobra dla zdrowia oczu niemowląt karmionych piersią.

Natomiast witamina B1 i B2 jest dobra dla zdrowia kobiet w ciąży i niemowląt, aby uniknąć stresu związanego z porodem oraz może mieć późniejszy wpływ na prawidłowy rozwój dziecka.

Niezbędne witaminy dla ciężarnej grupy A, B, C, D znajdujące się w fasolce szparagowej

Dodatkowo zawartość witaminy C w fasolce szparagowej sprawdza się jako przeciwutleniacz który jest w stanie usunąć wolne rodniki, zanim spowodują uszkodzenia w organizmie. Niektóre przeciwutleniacze zawarte w zielonej fasoli to flawonoidy i karotenoidy.

Poprawia płodność oraz pomaga zwiększyć odporność u kobiet w ciąży.



Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania zielonej fasoli szparagowej w diecie ciężarnej:

  • Zapobiega zaparciom: Fasola jest jednym z warzyw, które mają zdolność radzenia sobie z problemami żołądkowymi. Zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego, który jest w stanie zapobiegać zaparciom ciążowym. Jest to możliwe, ponieważ błonnik pokarmowy w fasolce szparagowej jest w stanie poprawić ruchy jelit i utrzymać stałe wydalanie. Normalny system wydalania jest bardzo potrzebny ciężarnej matce, ponieważ pomoże organizmowi pozbyć się odpadów i niepożądanych składników.
  • Zapobiega cukrzycy: Objaw cukrzycy może nie być dobry dla kobiet w ciąży. W takim przypadku matki powinny kontrolować poziom cukru we krwi, aby uniknąć cukrzycy. Dieta i jadłospis cukrzycy ciążowej powinien być dopasowany.  Badania dowiodły, że spożywanie zielonej fasoli jest w stanie regulować cukier we krwi na normalnym poziomie.
  • Zapobiega wadom wrodzonym dziecka: Zawartość kwasu foliowego zawartego w fasolce szparagowej jest korzystna dla zdrowia płodu, aby uniknąć wad wrodzonych, takich jak rozszczep warg, wady serca i inne rodzaje niepełnosprawności.
  • Zapobieganie osteoporozie u kobiet w ciąży: Niektóre minerały żelaza i wapnia zawarte w fasoli szparagowej są przydatne do tworzenia hemoglobiny i wapnia, które są przydatne do tworzenia tkanek i kości u poczętego płodu.
  • Przyspiesza gojenie się ran: W porównaniu z jajami lub mięsem zawartość białka w fasolce szparagowej jest bardzo wysoka. Szczególnie złożone białka, które są przydatne do gojenia się ran.
Jeżeli w trakcie ciąży nabawiłaś się drobnych skaleczeń i uszkodzeń skóry, przeczytaj nasz artykuł o: aloes na rany? – naturalny środek gojący.
  • Pomoc w edukacji płodu: Spożycie kwasu foliowego w fasolce szparagowej wspomaga rozwój mózgu i nerwów płodu. Pomaga uczynić płód mądrzejszym już w łonie matki i w dniu urodzenia.
  • Przedwczesne porody: Kobietom w ciąży zaleca się spożywanie zielonej fasoli w czasie ciąży, aby przezwyciężyć problem anemii powodującej przedwczesne porody i zapobiec przedwczesnemu urodzeniu się dzieci.

Informacje o wartościach odżywczych fasoli szparagowej

Wartość odżywcza fasoli szparagowej ma niewątpliwie wpływ na korzyści zdrowotne. Dla Twojej informacji w każdych 100 gramach niegotowanej zielonej fasoli zawiera:

• Tłuszcze nasycone i nienasycone
• Cholesterol
• Sód
• Potas
• Węglowodany ogółem
• Błonnik pokarmowy
• Białko
• Witamina A
• Wapń
• Fosfor
• Witamina D
• Witamina C
• Żelazo
• Witamina B6
• Witamina B2
• Tiamina
• Flawonoidy
• Karotenoidy
• Magnez
• Mangan



Fasolka szparagowa w diecie – przeciwwskazania do jedzenia:

Istnieją pewne przeciwwskazania do jeżenia fasolki szparagowej i mogące wystąpić skutki uboczne, które mogą wynikać z nadmiernego spożycia zielonej fasoli. Pewne badanie wspomniało, że zielona fasola zawiera kwasy fitowe. Wysoki poziom kwasów fitowych może blokować wchłanianie składników odżywczych, zwłaszcza mineralnych.

Dlatego niekontrolowane spożycie może powodować niedobory żywieniowe, zamiast przynosić korzyści zdrowotne wynikające z zielonej fasoli w czasie ciąży. Poza tym osoby, które mają skłonność do alergii na fasolę, mogą również zachować ostrożność podczas spożywania zielonej fasoli.

Nadużywanie w jedzeniu fasoli może mieć także wpływ na wzdęcia.




Dlatego zaleca się, aby przed spożyciem fasolki szparagowej skonsultować się z lekarzem, jeśli masz wahania związane ze stanem zdrowia.

Zalecenia dotyczące spożywania fasolki szparagowej w czasie ciąży

Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania zielonej fasoli w czasie ciąży można uzyskać tylko wtedy, gdy fasola jest odpowiednio uprawiana. Fasola szparagowa to jedno z warzyw o bardzo krótkim czasie gotowania. Dlatego upewnij się, że nie rozgotujesz jej tak aby zapewnić idealne odżywianie.

Zaleca się staranne umycie warzyw przed gotowaniem, aby pozbyć się nadmiaru pestycydów i zanieczyszczeń. Następnie możesz odciąć oba końce zielonej fasoli.

Aby prawidłowo ugotować fasolę, lepiej delikatnie wymieszaj ją z masłem lub oliwą z oliwek. Można również śmiało gotować ją na parze. Nasz drobne sugestie i porady dotyczące gotowania nie tylko utrzymają korzystne wartości odżywianie, ale także zapewnią naturalną słodycz i świeżość, której nie uzyskasz w zakupionym gotowym produkcie, które może być niezdrowe.

Przeczytaj także: Niezdrowe zdrowe jedzenie – na co uważać podczas zakupów?