Strona główna » Odżywianie » Odżywianie w ciąży » Kiwi w ciąży – zalety jedzenia owoców kiwi podczas ciąży

Kiwi w ciąży – zalety jedzenia owoców kiwi podczas ciąży

zielony owoc kiwi

jedzenie kiwi w ciąży

Słodkie i pełne witamin kiwi to idealne owoce do jedzenia dla kobiet w ciąży. Towarzysząca silna potrzeba jedzenia i apetyt na słodkości może być zaspokojony właśnie dzięki owocom kiwi. –  Naładowane witaminą C, E, błonnikiem pokarmowym, przeciwutleniaczami, kwasem foliowym, potasem i minerałami.


Czy kobiety w ciąży mogą jeść kiwi?

Jeśli uwielbiasz jeść owoce, możesz chcieć spożywać także kiwi w czasie ciąży – który jest bogaty w witaminę C, o niskiej zawartości cukru (w porównaniu z wieloma innymi owocami) i tłuszczów oraz zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego – dzięki któremu możesz zapobiegać występowaniu zgagi podczas ciąży.



Kiwi jest idealne do spożycia w czasie ciąży, mogą pomóc w dostarczaniu organizmowi pewnych składników odżywczych, które pomogą w rozwoju płodu. Ponadto nie zawiera cholesterolu! Jednak należy je jeść z umiarem, ponieważ zbyt dużo czegokolwiek jest złe.

Spożywanie 2-3 owoców kiwi każdego dnia jest całkowicie bezpieczne – taka ilość pomaga w rozrzedzeniu i zmniejszeniu krzepliwości krwi. Jeśli cierpisz na zapalenie żołądka, alergie lub jakiekolwiek problemy trawienne, skonsultuj się z lekarzem przed dodaniem kiwi do swojej regularnej ciążowej diety – ponieważ może to mieć negatywny wpływ na twoje zdrowie.

Począwszy od drugiego trymestru zwiększa się zapotrzebowanie na witaminę A, cynk, wapń, żelazo, jod i kwasy tłuszczowe omega-3. Zjedz kiwi, a zaspokoisz niektóre z tych potrzeb. Przeciętne kiwi zawiera 2,76 mcg i jest zaufanym źródłem witaminy A i 0,097 mg cynku.





Jeśli masz skłonność do kwasowości lub wysypki i alergii, kiwi może wywoływać reakcje kwasowe i może powodować podrażnienia w jamie ustnej lub na języku.

Zalety jedzenia kiwi w ciąży

Dobrze jest wiedzieć, jakie są jego zalety i wartości odżywcze! Kiwi jest zwany także chińskim agrestem, ponieważ pochodzi z Chin.

  • Kwas foliowy w kiwi: odgrywa integralną rolę w rozwoju poznawczym płodu. Wspomaga rozwój mózgu i układu nerwowego oraz zapobiega wadom nerwowym u nienarodzonego dziecka. Jest niezbędnym składnikiem odżywczym dla tworzenia i utrzymania komórek. Odpowiada również za rozwój ważnych dla życia narządów dziecka.
  • Folian: zapobiega wrodzonym wadom u niemowląt, takim jak rozszczep kręgosłupa, stan chorobowy, w którym rdzeń kręgowy nie jest w pełni rozwinięty. Spożywanie kiwi we wczesnej fazie ciąży również zmniejszy ryzyko poronienia.
  • Kiwi, podobnie jak wszystkie owoce, zawiera naturalne cukry, które pomagają kontrolować i ograniczyć apetyt na słodycze. Niski indeks glikemiczny – nie prowadzi do znacznego wzrostu poziomu insuliny, która jest niezbędna w regulacji poziomu cukru we krwi.
  • Błonnik pokarmowy obecny w kiwi w wspomaga trawienie – który utrzymuje zdrową okrężnicę. Pokarmy bogate w błonnik to naturalne środki przeczyszczające, które wspomagają trawienie.




  • Wzmacnia układ odpornościowy płodu: miedź obecna w kiwi wspomaga rozwój mózgu dziecka, a także wzmacnia jego układ odpornościowy.
  • Równowaga hormonalna: hormony mogą powodować spustoszenie podczas ciąży, ponieważ możesz cierpieć na depresję, czuć się zmęczona lub zestresowana. Porcja kiwi może pomóc zrównoważyć hormony, co może zapobiec huśtawką nastroju.
  • Stymuluje neuroprzekaźniki: witamina C w kiwi pomaga w tworzeniu neuroprzekaźników, które są ważne w poprawie funkcji mózgu. Pokarmy bogate w przeciwutleniacze chronią przyszłą mamę przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Doskonale nadaje się do zwiększania poziomu energii i wzmacniania układu odpornościowego.
  • Naprawia rany i poprawia zdrowie kości : witamina K pomaga w prawidłowym krzepnięciu krwi. Wzmacnia uzdrawiającą moc organizmu i jest również niezbędny do rozwoju kości.
  • Ma więcej potasu niż banan: jego spożycie pomaga odżywić skórę i utrzymać sprawność, ponieważ zawarte w niej składniki odżywcze to niezbędne dla organizmu witaminy i minerały. Owoce kiwi w regularnym posiłku dziecka pomagają chronić je przed objawami oddechowymi związanymi z astmą – takimi jak świszczący oddech i kaszel – poprzez poprawę czynności płuc.



  • Zapobiega anemii w ciąży: absorpcja żelaza jest ważna, aby zapobiec anemii podczas ciąży i po jej zakończeniu. Objawy niskiego poziomu żelaza to blada skóra, słaby apetyt i nudności. Zapewnienie wysokiego poziomu żelaza jest również dobre dla dziecka. Żelazo pomaga w tworzeniu neuroprzekaźników, które są ważne dla prawidłowego funkcjonowania mózgu.
  • Kiwi działają stymulująco na kolagen: to właśnie połączone moce witaminy C, witaminy E i fitoskładników sprawiają, że kiwi może wpływać na starzenie się komórek i zwalczać oznaki starzenia się skóry poprzez wpływ na produkcję kolagenu.
  • Ujędrnia skórę: stosowanie produktów do pielęgnacji skóry zawierających kwas foliowy – składnik odżywczy znajdujący się w kiwi, który ma kluczowe znaczenie dla tworzenia nowych komórek – może pomóc poprawić jędrność dojrzałej skóry. Naukowcy odkryli, że stosowanie miejscowego produktu z kwasem foliowym poprawiło gęstość włókien kolagenowych i metabolizm kolagenu, ujędrniając i napinając skórę.

Składniki odżywcze obecne w 1 średniej wielkości owocu kiwi

 

Kalorie 42
Białko 0,8 grama
Całkowita zawartość tłuszczu 0,4 grama
Włókno 2,1 grama
Witamina A 3 mikrogramy
Żelazo 0,2 miligrama
Potas 252 miligramy
Folian 17 mikrogramów
Witamina C 64 miligramy
Witamina K 27,8 miligrama



Zagrożenia i skutki uboczne jedzenia kiwi w ciąży

Uczulenie na kiwi jest rzadkością. Jednak może rozwinąć się reakcja alergiczna na nią lub można ją spożyć do punktu, w którym efekty będą negatywne. Wskazane jest skonsultowanie się z lekarzem przed dodaniem kiwi do regularnego planu diety. Skutki uboczne owoców kiwi dla kobiet w ciąży to:

  • Alergie w jamie ustnej: Nadmierne spożycie kiwi może powodować swędzenie lub mrowienie w jamie ustnej, co prowadzi do obrzęku warg i języka. W niektórych przypadkach może wywołać astmę, wysypkę i pokrzywkę.
  • Dolegliwości skórne: Przejadanie się kiwi może powodować ostrą pokrzywkę, przewlekłą pokrzywkę, zapalenie skóry, a nawet kontaktowe zapalenie skóry. Ryzyko jest większe, jeśli jesteś uczulony.
  • Problemy trawienne: W niektórych przypadkach przejadanie się kiwi może powodować biegunkę, wymioty lub nudności .
  • Alergia na lateks: Osoby uczulone na lateks są podatne na alergie na kiwi. W takich przypadkach wskazane jest trzymanie się z dala od kiwi.
  • Uszkodzenie trzustki: Kiwi jest bogatym źródłem witaminy C, witaminy E, serotoniny i potasu. Przyjmowany w dużych ilościach może zmieniać poziom trójglicerydów we krwi i na dłuższą metę być szkodliwy dla trzustki.
  • Skutki uboczne: Owoce kiwi mają właściwości przeciwgrzybicze i mogą prowadzić do efektu addytywnego w połączeniu z lekami przeciwgrzybiczymi. Jeśli zażywasz leki przeciwzakrzepowe, heparynę, aspirynę, leki niesteroidowe, przeciwzapalne lub przeciwpłytkowe, przed spożyciem kiwi skonsultuj się z lekarzem.

Sposoby włączenia kiwi do diety ciążowej

Owoce można jeść tak, jak są, ponieważ smakują słodko i soczyście. Kilka innych sposobów jedzenia kiwi to:

  • Dodaj posiekane owoce do sałatek, jogurtu lub kremu,
  • Zrób to jako koktajl lub wymieszaj z innymi koktajlami owocowymi,
  • Dżem to też pyszna opcja,
  • Puree z kiwi dobrze komponuje się z grillowanym kurczakiem lub rybą,